قالب های فارسی وردپرس 27

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

قالب های فارسی وردپرس 27

این وبلاگ جهت دسترسی آسان شما عزیزان به قالب های برتر وردپرس به صورت فارسی تدوین و راه اندازی شده است.

راز موفقیت در کار و زندگی

راز کامیابی انسان‌های بزرگ چیست؟


چگونه در کار، حیات و حتی آموزه و دانشگاه به کامیابی بیشتری برسیم؟


موفقیت صرف نظر از آن‌که آن را چگونه تعریف می‌کنیم می‌تواند حسی مانند به یک مقصد زودگذر و بیشتر گریزان داشته باشد.


رسیدن به اهداف و تشخیص موفقیت در موعد دستیابی به آن نیازمند اعتماد، اشتیاق، و علت است.


بسیاری از کسان به پیگیری رمز و راز کامیابی هستند. موفقیت از حیث هرکس متفاوت است، شاید برای یک شخص، کامیابی برابر داشتن 10 میلیارد تومان پول باشد و برای شخصی سایر برابر قبولی در امتحانات درسی و کنکور.


شاید هم واقعا هیچ رمز و رازی وجود ندارد و هرکس باید خود گذرگاه موفقیت را پیدا کند. با این حال، 12 توصیه ذیل از سایت بورسینس می‌تواند در اکثر زمینه‌ها به شما کمک کند و ارزش خواندن را دارد.


1 – اهداف‌تان را بنویسید

نوشتن هدف


یک سر کامیابی در زندگی این است که اهداف‌تان را بنویسید.


نوشتن اهداف تنها مربوط به پول و کار نیست. اهداف می‌تواند مربوط به حیات زناشویی، درس و روابط شما نیز باشد.


اولین کاری که صبح اتمام می‌دهید، تعیین می‌کند که روزتان چگونه قرار است باشد. ذهن‌تان را جوری برنامه‌ریزی کنید که از همان لحظه‌ی بیدارشدن در شرایطی نیرومند و قادر باشد؛ با این روش، قطعا یک روز عالی و مفید خواهید داشت. اکنون که چطور می‌توانید چنین شرایطی را برای خودتان ایجاد کنید؟


با نوشتن اهداف‌تان هر روز صبح. وقتی این کار را کردید، دور مهم‌ترین هدف‌تان خط بکشید؛ هدفی که در درازمدت، بیشترین تاثیر را در زندگی‌تان خواهد گذاشت. حال که از خودتان بپرسید: «امروز چه کارهایی می‌توانم انجام دهم که کل چیز را تغییر دهد و من را به این هدفم نزدیک‌تر کند؟» تمام کارها و اقداماتی را که به ذهن‌تان می‌رسد یادداشت کنید، بعید دو مورد از مهم‌ترین‌های‌شان را خط بکشید و آغاز کنید. تا زمانی که انجام‌‌شان نداده‌اید متوقف نشوید.


این، شیوه‌ای بی‌نهایت کارساز و عالی است که همان نخست صبح شما را در شرایطی صحیح و دلخواه پیمان می‌دهد. به جای اینکه صبح، سرگردان و خواب‌آلود باشید و نیمه ساعت درازا بکشد لغایت بیدار و هشیار شوید، ذهن‌تان را تنظیم می‌کنید لغایت پربازده و کامیاب باشد.


یک انگیزه خوب دیگر برای نوشتن اهداف‌تان این است که با خواندن‌شان احساس خوبی خواهید داشت؛ جوری آنها را بنویسید که انگاشت همین الان به نتیجه رسیده‌اند.


با تکرار هر روزه‌ی این نوشتن و خواندن، خوشفکری و مثبت‌اندیشی شما تضمین خواهد شد و بر اساس اهداف‌تان عمل خواهید کرد. اهدافی که روی کاغذ نیایند، تنها آرزو هستند و بس! توان و نیرویی که در نگارش اهداف نهان است شما را به سمت دومین شرط لازم برای کامیابی سوق می‌دهد.


ریچارد برانسون می‌گوید:


“رؤیاهای خویش را دنبال کنید، درگیر زندگی و چیزهای جدیدی شوید که برایتان جالب است.  موفقیت در زندگی و کار اگر می‌خواهید کار و کسبی به راه بیاندازید، مطمئن شوید که درباره سرگرمی مورد علاقه یا موضوعی باشد که برایتان جذاب است.


این‌طوری حیات بهتری خواهید داشت. هدفتان انجام کاری، صرفاً برای پول درآوردن، نباشد.


برانسون برای مجله خود برای کسان و مشاهیر بسیاری نامه فرستاد و بسیاری از آن‌ها دعوت او برای مصاحبه را پذیرفتند.


فکر می‌کنم خیلی از کسان ایده‌های خیلی احسان در ذهن دارند، ولی افراد چندی می‌روند و واقعاً ایده‌هایشان را اجرا می‌کنند.


خیلی افراد هستند که به این فکر می‌کنند که کران فرد دیگری قبلاً این شغل را کرده، یا هیچ وقت نمی‌توانی پول لازم برای این پیشه را فراهم کنی و یا اینکه در حیات نباید خطر کرد.


دست پسین کسانی بخت یک زندگی هیجان‌انگیز و پر ارزش را خواهند داشت که می‌گویند همین الان می‌روم و این کار را می‌کنم.


2 – باورهایتان را تقویت کنید

باورها را تغییر بده


یک رمز کامیابی در حیات این است که باورهای‌تان را نیرومند کنید.


اگر از کسان کامیاب بپرسید اولین قاعده‌ی کامیابی‌شان چیست، همه‌شان خواهند گفت: خودشان و کاری که انجام می‌دهند را باورداشت دارند و از آشکارکردن این ایمان نمی‌ترسند.


اگر شما خودتان را قبول نداشته باشید چرا دیگری قبول‌تان داشته باشد؟ وقتی سایرین از شما درباره‌ی اهداف و خواسته‌های‌تان می‌پرسند، از بیان صریح و قاطع آن نهراسید، احتمالاً هم به اهداف بلندتان بخندند و به دیده‌ی تمسخر نگاه‌تان کنند اما شما با تکیه بر باوری که به خودتان دارید نباید اهمیتی به واکنش‌ آنها بدهید.


اگر نسبت به خواسته‌های‌تان سُست و نامطمئن باشید، تصمیمات متزلزلی خواهید گرفت که شما را به جایی نمی‌رساند. خلاف جریان پیش بروید و متمایز باشید. گذشته از همه‌ی اینها، چند تن در دنیای امروز هستند که به راستی زندگی رویایی‌شان را دارند؟


حالا، چند نفر از اینها اگر ازشان بپرسید اهداف‌شان چیست، با جملاتی همانند «نمی‌دانم» پاسخ می‌دهند؟ بعد با اراده و مصمم باشید و خودتان را باور کنید. مردم بابت اینکه شهامت دارید تعقیب رویاهای‌تان بروید به شما بزرگداشت خواهند گذاشت.


زمانی داستانی شنیدم که در مورد مرد جوانی بود که در یک فروشگاه محصولات ویدیویی پیشه می‌کرد. او هر روز دو مجله با خود به محل کارش می‌بُرد: یکی مربوط به کارآفرینی بود و دیگری مجله‌ای بود پُر از تصاویر اتومیبل‌های پرسرعت و گرانقیمت.


رئیسش از او پرسید که چرا او هر روز این مجله‌ها را با خود می‌آورد و پاسخ درگذشت جوان این بود: «من دارم اتومبیلی را که پیمان است بخرم انتخاب می‌کنم.» بازتاب رئیس، مشابه اغلب آنهایی بود که ذهنی متوسط دارند: او دارد خودش را خسته می‌کند، او هرگز به چنین اتومبیلی نخواهد قبض و در پایان مایوس و ناامید خواهد شد.


مدتی بعد، مرد جوان کارش را در آن فروشگاه رها کرد و به پیگیری رویایش رفت. چند سال پس او به همین فروشگاه برگشت لغایت یک فیلم ویدیویی را به آنجا برگرداند و سوار همان اتومبیلی بود که در آن گاهنامه انتخابش کرده بود.


همان کسانی در آنجا شغل می‌کردند که این جوان در ماضی با آنها همکار بود. حالا می‌توانید انگار کنید وقتی او را با همان اتومبیلی دیدند که اندیشه می‌کردند هرگز صاحبش نخواهد شد، چه قیافه‌هایی داشتند؟ همه‌ی اینها با ایجاد یک سیستم فکری و اعتقادی نیرومند آغاز شد.


اولین قدم برای رسیدن به رویاها و خواسته‌ها این است که آنها را باورداشت و انگاشت کنید. وقتی شما در ذهن‌تان ایمان دارید که هم‌اکنون به اهداف‌تان خواهید رسید، حسی از تحقق و یقین ایجاد می‌شود. این باور و قطعیت شما را به سمت اقدام و عمل قبل می‌برد و وقتی بدانید نتیجه چه خواهد بود، خیلی راحت‌تر می‌توانید اقدامات لازم برای رسیدن به آن نتیجه را اتمام دهید.


شما مطمئن هستید بدنی را که دوست دارید خواهید داشت.


شما مطمئن هستید با خانواده‌ای که آرزویش را دارید در خانه‌ی رویایی‌تان زندگی خواهید کرد.


شما مطمئن هستید شغلی که اخ دارید را خواهید داشت و سرمایه‌ای را که باورداشت دارید لایقش هستید به دست خواهید آورد.


اگر تصاویر موفقیت‌های‌تان را مدام در ذهن‌تان تکرار و تجسم کنید، راه‌های عصبی جدیدی در مغزتان ایجاد می‌کنید. ذهن‌تان نمی‌تواند فرق بین راستی و چیزی را که صرفا تصوراتی قوی و روشن هستند تشخیص دهد.


رویاپردازی کنید و آن را ایمان داشته باشید، انگار کنید هم اکنون به خواسته‌های‌تان رسیده‌اید. اگر رویای‌تان ملکه‌ی ذهن‌تان شود، مطمئن خواهید شد که تنها نتیجه و حادثه ممکن همین است و تلاش می‌کنید راه‌هایی را پیدا کنید تا به وقوع بپیوندد.


3 – روی خودتان سرمایه‌گذاری کنید

راز رشد و گسترش فردی


از خردمندی پرسیدند بهترین سرمایه‌گذاری ممکن که کسی می‌تواند سپریدن دهد چیست.


جوابش کوتاه، ساده و دلنشین بود: «روی خودت سرمایه‌گذاری کن.»


نام این خردمند، وارن بافِت (Warren Buffett) است که موفق‌ترین کارآفرین و سرمایه‌گذار دنیا است و بنا به گزارش فوربز (Forbes)، سرمایه‌ای به ارزش ۵۳.۵ میلیارد دلار دارد.


استخدام مربی شخصی، عضویت در باشگاه ورزشی، تهیه‌ی غذاهای سالم، خریدن کتاب و پرداخت‌ هزینه‌های آموزشی ولخرجی نیستند بلکه سرمایه‌گذاری‌اند: سرمایه‌گذاری روی خودتان!


بعضی از کارهایی که می‌توانید برای سرمایه‌گذاری روی خودتان اتمام دهید:


به باشگاه بروید و تمرین کنید. تمرین و ورزش باعث تراوش اندروفین شده، به شما دانستن فوق‌العاده‌ای می‌دهد و راندمان و میزان انرژی‌تان را بالا می‌برد. اگر زمانی را به ورزش وابستگی بدهید از عهده‌ی انجام کارهای روزانه‌تان بهتر بر خواهید آمد و با چیزهایی که زندگی قبل پای‌تان می‌گذارد بهتر می‌توانید کنار بیایید. چهل و پنج لغایت پنجاه دقیقه وقت، تمام آن چیزی است که احتیاج دارید و بهترین مدت برای ورزش و تمرین نیز همین مقدار است.

وقتی هنگام برگشتن از محل شغل برای خرید به فروشگاه می‌روید از خودتان بپرسید: «چه غذاهایی ذهن و بدنم را تغذیه و تقویت می‌کند لغایت پرماسیدن و عملکرد بهتری داشته باشم؟» با پاسخی که به این سوال می‌دهید شرایط عالی بودن را برای خودتان فراهم می‌کنید و هوشمندانه غذاهایی را برمی‌گزینید که توانایی ذهنی و جسمی‌تان را بالا می‌برند و تصمیمات بهتری خواهید گرفت.

شروع کنید به کتاب خواندن.  نزدیک  همه کتاب می‌خرند، ولی شمار کمی به راستی آنها را کامل می‌خوانند.

تعداد کمی از افراد کتاب‌هایی را که خریده‌اند می‌خوانند ولی تعداد زیاد اقلیت چیزی را که خوانده‌اند به خاطر می‌سپارند. تنها خواننده‌ی کتاب نباشید بلکه واقعا مطالعه اش کنید.

دست ناچیز یک ساعت در روز کتاب بخوانید. برایان تریسی (Brian Tracy) خطیب انگیزشی می‌گوید: «یک ساعت مطالعه‌ی روزانه، در عرض سه سنه شما را در هر زمینه‌ای که تکاپو دارید، بهترین خواهد کرد؛ در عرض پنج سنه تبدیل به یک مرجع ملی خواهید شد و در پهنا هفت سال می‌توانید در زمینه‌ی کاری خویش یکی از بهترین افراد در گیتی باشید.»

هر ایده‌ای را که به ذهن‌تان می‌رسد یادداشت کنید. هرگز منزل را بدون قلم و کاغذ ترک کنید. معمولا بهترین ایده‌ها در نامناسب‌ترین شرایط به ذهن خطور می‌کنند؛ یادداشت‌شان کنید. فکر نکنید به یادتان خواهد ماند؛ نمی‌ماند! ضمنا یادداشت کردن ایده و فکر به ذهن‌تان اجازه می‌دهد ذخیره‌اش کند و ایده‌های بیشتر و بهتری ارائه دهد.

یک مهارت جدید یاد بگیرید. کوشش کنید هر روز یک چیرگی جدید یا یک مطلب بازپسین یاد بگیرید. یک چیرگی در روز یعنی ۳۶۵ مهارت جدید در سال. اکنون که انگاشت کنید اگر همین امروز شروع کنید، یک سال پس چطور خواهید بود؟

برای دل خودتان کاری اتمام دهید. بله، سختکوشی و پشتکار، یک عامل بنیادین در موفقیت است، ولی حداقل یک بار در ماه، تفریح کنید و کاری هیجان‌انگیز، دلگشا و بی‌شائبه اتمام دهید که به شما دریافتن شادابی و سرزندگی بدهد؛ خوش بگذرانید و تفریح کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.